— Det är kul att skriva en bok som faktiskt hjälper människor. Att Modiga Morris nu toppar Amazons best seller-lista i Japan känns fantastiskt. Den tar ett annat grepp än tidigare böcker så det känns kul att efterfrågan är så stor och att jag får fortsätta vara Big in Japan, säger Carl-Johan Forssén Ehrlin.

När författaren Carl-Johan Forssén Ehrlin först släppte boken Kaninen som som så gärna ville somna 2011 gjorde han det genom eget förlag. En vågad satsning som gjort honom till en välkänd barnboksförfattare världen över. Boken har sålts i fler än 2,6 miljoner exemplar och succéboken blev till en succéserie av böcker som hjälper barn att somna. Modiga Morris tar en ny vinkel och tacklar vardagsproblem. Den ger i sagoform tips och råd om hur föräldrar kan prata med sina barn och vägleda dem till ett mer positivt känsloläge i svåra situationer. Ett mycket populärt tema, visar säljsiffrorna.

— Jag vill med Modiga Morris - en vecka upp och ner väcka en tanke om vad man kan uppnå genom att skifta sitt tänkande och presentera handfasta tekniker som kan användas i liknande situationer för barn. Inspirationen till boken är hämtad från olika coachingtekniker, psykologi och mina egna erfarenheter av att jobba med människor och utbildning i över tjugo år. Jag är också tvåbarnspappa och försöker ständigt bli bättre på att hjälpa mina egna barn, säger Carl-Johan.

I Modiga Morris - En vecka upp och ner får läsaren följa Morris; en helt vanlig pojke. Han tycker om att klättra i träd, cykla och leka med vänner. Hans familj har precis flyttat till en ny stad och den första veckan får Morris uppleva många nya känslor som han aldrig känt förut och veckan blir helt upp och ner.

Carl-Johan Forssén Ehrlin slog igenom med den nyskapande och sövande barnboken Kaninen som så gärna ville somna, som toppat bästsäljarlistor världen över och hjälpt miljontals barn - och vuxna - att somna. Carl-Johan har en kandidatexamen i psykologi och med sin bakgrund som beteendevetare och utbildare drivs han av att skriva böcker som kan lösa vardagliga problem och skapa förändring i människors liv.
Bokomslag - Modiga Morris.jpgCarl-Johan-2_foto_Jonas-Nygren.jpgCarl-Johan_foto_Jonas-Nygren.jpg