Karl Martindahl släpper nytt för första gången på mer än 10 år

Efter flera års kamp mot psykisk ohälsa, där att bara försöka må bra och fungera som pappa, parter och människa tagit nästan all energi, känns det otroligt befriande att vara på en plats där både glädje och hoppfullhet råder igen./Karl Martindahl 2018

Omslagsbild: Karl Martindahl -

Omslagsbild: Karl Martindahl - "Ingen annan, bara du"

På midsommarafton 2018 släpper Karl Martindahl ”Ingen annan, bara du” digitalt. En vacker poplåt på svenska som målande beskriver hur underbar kärleken kan vara. Men också det vemodiga i hur blottad man är, när man öppnar sitt hjärta för någon annan – och rädslan för att inte bli älskad tillbaka. Hans comeback känns väldigt speciell för honom.

– För rätt många år sedan skulle jag och flickvännen fira midsommar, bara vi två. Hon var lite osäker på upplägget och undrade, trots att situationen var självvald, om inte släkt och vänner ville vara med. Själv kände jag stor glädje över att få fira på tu man hand. Jag bestämde mig för att skriva en låt om hur jag kände och levererade den här låten som morgonpresent samma midsommarafton, berättar Karl.

Om det var låtens förtjänst får vi aldrig veta, men kärleken och familjen har vuxit och de har firat många fina midsomrar tillsammans sedan dess. Nu får även omvärlden ta del av denna pärla.

”Ingen annan, bara du” är ett soundtrack till kärleken, den stundande sommaren och alla somrar som skall följa.

Mer information om låten kommer på Karls konto på Instagram på midsommarafton 2018. Stay tuned…

Pressbild: Karl Martindahl - Fotograf: Anna Hållams

Omslagsbild: Karl Martindahl -

Omslagsbild: Karl Martindahl - "Ingen annan, bara du" -- Foto: Lisa Agurén

Carolina Molses berättelse om hur man hittar tillbaka när man förlorat ett barn

I nya boken Med oss någon annanstans skriver Carolina Molse öppet och ocensurerat om chocken, frustrationen och sorgen när livet inte blir som man tänkt. När det visar sig att dotterns förstoppning var magcancer. En cancer som inte gick att bota. Men också om den vackraste av gåvor och allt det Anna representerade och hur familjen försöker leva vidare i förhållande till det som har drabbat dem.