​Axel Palm blir Nordens första YouTube-ambassadör

Från och med idag är Axel Palm Nordens första Youtube-ambassadör och ansvarig för Youtubes svenska community

Axel Palm

Axel Palm är juriststudenten som under sista året hoppade av för att satsa på en karriär som Youtuber. Med en djup förståelse och stora ambitioner sjösatte han kanalen OKLART som på ett år genererade över 35 000 prenumeranter samt en nominering till Guldtuben-galan i kategorin "Årets Samarbete".

Utöver innehållsskapandet driver Axel byrån Paradime som på kort tid rönt uppmärksamhet kring sig på grund av sina innovativt perspektiv på branschen. Idag jobbar de bland annat med Epidemic Sound och TV4.

Parallellt med detta har arbetet med YouTube som plattform samt rollen som kreatör gjort att Google fått upp ögonen för Axel. Från och med den 4 september är han ansvarig för det svenska YouTube-communityt och arrangerar evenemang i syfte att utbilda landets etablerade & aspirerande digitala stjärnor. Axel blir därmed Nordens första YouTube-ambassadör.

YouTube lanserades 2005 och är idag en del av Google. Programmet för YouTube-ambassadörer finns idag i 17 länder, däribland Indien, Japan, Storbritannien och Sydkorea - och nu även i Sverige.