​Succéduon Emil och Daniel Norberg gör liveshow på Rival i april!

Succéduon Emil och Daniel Norberg har tagit internet med storm med sina parodiklipp! Med över 86 miljoner visningar på YouTube och priser såsom Årets artist (Guldtuben), Årets webbhumor (Svenska humorpriset) och YouTube’s Buzz of the Year (Big Buzz Awards) råder det ingen tvekan om att bröderna lyckats underhålla Sverige. Nu gör Sveriges okrönta parodikungar två exklusiva föreställningar under namnet Paniken bakom parodierna på Rival i Stockholm den 28 och 29 april.

— Det blir en skojig men också lite lärorik föreställning som vi knåpat ihop lika snabbt och panikartat som allt annat vi gjort. Så folk ska nog känna igen sig! För oss känns det väldigt roligt att få göra något på scenen där vi kan möta människor ansikte mot ansikte istället för via skärmen, säger Emil Norberg.

Paniken bakom parodierna – prat, sång och enklare danssteg! I föreställningen avslöjar bröderna vad som egentligen händer under arbetet med parodierna, hur idéerna kommer till, hur de testas och improviseras fram samt hur intensivt och panikartat arbetet faktiskt är! ”Paniken bakom parodierna” ger också svar på vad som hände i brödernas uppväxt som planterade så galna idéer i deras huvuden från början och hur de praktiskt går från en tokig idé till ett ännu tokigare klipp på YouTube.

Under kvällen varvas vanligt prat med små sketcher, videoklipp och exklusivt material, bland annat från bakom kulisserna. Dessutom får publiken så klart träffa bröderna efteråt och har chansen att ställa frågor eller fotograferas med dem.

Häng med!

______________
För intervjuer med bröderna, kontakta Vilhelm Hanzén på vilhelm@gulpr.se

Biljetter till showen Paniken bakom parodierna köps via norbergnorberg.se, biljettforum.se samt lokala biljettombud.

Producent: Michael Henriksson, Lifeline, michael.henriksson@lifeline.se, Lasse Karlsson, Lifeline, lasse.karlsson@lifeline.se

Marknad: Cherie Glover, Lifeline cherie.k.glover@lifeline.se

Bröderna Norgberg.jpg