Ångestpodden nominerade i Guldtuben

Ida Höckerstrand och Sofie Hallberg, även kända som Ångestpodden, har nominerats till Årets Podcast i Guldtuben - Sveriges största gala för digitala kreatörer. Guldtuben prisar de största, mest underhållande, inspirerande och engagerande kreatörerna i sociala medier som bidrar till att göra nätet till en roligare och bättre plats.

– Det känns som en otrolig ära att vara nominerad i årets Guldtuben och som en milstolpe på något sätt. Vi är jätteglada och ser fram emot galan.

Ida Höckerstrand

Ida Höckerstrand och Sofie Hallberg driver den framgångsrika podcasten Ångestpodden, som har 150 000 unika lyssnare varje månad. De senaste åren har de bland annat haft sitt eget program i SVT Play, blivit utsedda till några av Näringslivets Superkommunikatörer, nominerats till Årets Podcast och hamnat på Shortcuts lista över årets uppstickare.

Guldtuben organiseras för femte året i rad och i årets upplaga breddas galan och det har lanserats nya priskategorier, som ger fler kreatörer från olika plattformar chansen att bli hyllade. Galan direktsänds på SVT och juryn består av många namn som är kända inom olika delar av medie- och influencervärlden.

Guldtuben äger rum den 26 maj klockan 20.00 på Annexet i Stockholm.
Ångestpodden

Carolina Molses berättelse om hur man hittar tillbaka när man förlorat ett barn

I nya boken Med oss någon annanstans skriver Carolina Molse öppet och ocensurerat om chocken, frustrationen och sorgen när livet inte blir som man tänkt. När det visar sig att dotterns förstoppning var magcancer. En cancer som inte gick att bota. Men också om den vackraste av gåvor och allt det Anna representerade och hur familjen försöker leva vidare i förhållande till det som har drabbat dem.